Το παραμύθι της βροχής

Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2016

ΕΛ. ΜΠΕΤΕΙΝΑΚΗ: “ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΘΑ ΠΕΙ ΝΕΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ ΠΡΟΤΥΠΑ, ΝΕΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ» Thinkfree.gr

(επιμέλεια: Γιάννης Θ. Κεσσόπουλος)Thinkfree.gr

Καλημέρα Άρχοντα! Φωτ :Ελένη Μπετεινάκη
ΑΠΟΡΙΕΣ / Η συγγραφέας Ελένη Μπετεινάκη καμαρώνει για το τελευταίο της βιβλίο που μόλις κυκλοφόρησε με τίτλο “H Μάγισσα Χρωματούσα» (εικ: Graham Hodgetts) από τις εκδόσεις Ελληνοεκδοτική και απαντά στις «50 Απορίες του Freethinker»

Γεννήθηκα* σε μια μικρή κωμόπολη του Ηρακλείου, τις Αρχάνες, και έζησα εκεί τα παιδικά μου χρόνια παρέα με «γιαγιάδες» που μου έλεγαν πολλές ιστορίες και παραμύθια. Ήθελα πάντα να παραμείνω παιδί κι έτσι σπούδασα Νηπιαγωγός, και κατάφερα να συνδυάσω την αγάπη μου στα παιδιά και τα παραμύθια με τον καλύτερο τρόπο. Σαν μεγάλωσα… λίγο, είχα την ευκαιρία να ταξιδέψω πολύ και να γνωρίσω μέρη που είχα ονειρευτεί. Μου έμειναν  τόσες πολλές εικόνες που σήμερα πια, μπορώ να τους «γράφω» λόγια και να φτιάχνω τις δικές μου ιστορίες. Διαβάζω πολύ, αγαπώ τη θάλασσα και το… ποδήλατό μου. Η τύχη με έφερε κοντά στα βιβλία με τέτοιο τρόπο που μπορώ να διαβάζω οτιδήποτε κυκλοφορεί από την πρώτη του μέρα.
Εδώ και 20 περίπου χρόνια δουλεύω σαν νηπιαγωγός και ασχολούμαι με την διοργάνωση εκδηλώσεων που αφορούν τα βιβλία και ιδιαίτερα τα παιδικά. Έχω κάνει αρκετές εκπομπές στην ΕΡΑ Ηρακλείου με θέμα το παραμύθι με τον τίτλο  : «Μια φορά και… δυο καιροί». Αγαπώ πολύ την Ιστορία και την Λαογραφία και αρκετά από τα άρθρα μου δημοσιεύονται στις τοπικές εφημερίδες και σε ειδησεογραφικές  ηλεκτρονικές σελίδες, Cretalive.gr, ThinkFree.gr και Fractal.gr  κ.α. Διατηρώ μια  στήλη, «Τα παραμύθια του Σαββάτου », με παρουσιάσεις και απόψεις για τα παιδικά βιβλία, στα παραπάνω έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα και αφηγούμαι πάρα πολύ συχνά ιστορίες και παραμύθια σε χώρους και βιβλιοπωλεία της πόλης μου.
Το 2015 μου απονεμήθηκε από το ΙΒΒΥ, Κύκλος Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, το Βραβείο σε Νηπιαγωγό «Βούλα Κουλουμπή», η οποία εισάγει με τους πιο ευφάνταστους τρόπους τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας στον κόσμο του παιδικού βιβλίου.

  1. Καφέ ή τσάι; / Και τα δύο!
  2. Πρωινή συνήθεια / Βόλτα με το ποδήλατο στο λιμάνι και στα στενά της πόλης μου!
  3. Δεν θα ήθελα να είμαι / Εφοριακός
  4. Δεν αλλάζω με τίποτε / Τη δουλειά μου και οτιδήποτε έχει  να κάνει με δραστηριότητες με παιδιά!
  5. Θαυμάζω… / όλους τους ανθρώπους που έχουν μεράκι και πείσμα!
  6. Αγαπημένη μου γωνιά… / Στο γραφείο μου!
  7. Αγαπημένο μαγαζί / Όπου υπάρχουν βιβλία
  8. Η μυρωδιά που με τρελαίνει / Αγιόκλιμα
  9. Η πρώτη μου ανάμνηση / μια κούκλα με γαλάζιο φόρεμα, η μόνη που είχα!
  10. Η τελευταία φορά που ντράπηκα ήταν… / όταν είπα σε έναν πατέρα, πως η εγγονή του είναι πολύ χαριτωμένη και με κοίταξε έκπληκτος!
  11. Δεν το γνωρίζετε αλλά είμαι καλή / στη διαχείριση χρόνου!
  12. Αγαπημένος τόπος / Πολλοί, πάρα πολλοί… κοντά σε θάλασσα
  13. Απόδραση είναι / να ξεκλέβω χρόνο και να χάνομαι μαζί με ανθρώπους που αγαπώ σε μέρη που δεν ξέρει κανείς!
  14. Το ανεκπλήρωτο που με σημαδεύει / Μεγάλα ταξίδια!
  15. Η στιγμή που με άλλαξε για πάντα / Όταν γεννήθηκε ο γιός μου!
  16. Ήρωάς μου είναι… / ο καθημερινός άνθρωπος που δεν τα παρατάει!
  17. Με τρομάζει / η απώλεια αγαπημένων ανθρώπων.
  18. Πιστεύω εις / τη δύναμη του εαυτού μου!
  19. Πατρικό σπίτι / Η αγκαλιά της μάνας μου κι ας έχουν περάσει τα χρόνια!
  20. Το χωριό μου… / Αρχάνες, τόπος ευλογημένος που πάντα επιστρέφω.
  21. Φιλία εστί… / Να είναι πάντα δίπλα σου στα καλά και στα άσχημα και ας μην ζείτε στον ίδιο τόπο!
  22. Ευτυχία… / Να ‘χεις ζήσει μισό αιώνα ζωής και να ανακαλύπτεις πως δεν πέρασε ούτε μια μέρα και πως είσαι ακόμα δημιουργική και αγαπημένη για κάποιους ανθρώπους
  23. Επιτυχία… / Να κάνεις αυτό που ονειρεύτηκες και με τον καλύτερο τρόπο!
  24. Ωριμότητα… / Μεγαλώνω αλλά δεν ξέρω αν έχω ωριμάσει όσο θα έπρεπε
  25. Τις νύχτες ονειρεύομαι… / να ζήσω κάπου μακριά από μίζερους ανθρώπους και καταστάσεις
  26. Πατρίδα… / οι δικοί μου άνθρωποι
  27. Ελευθερία είναι / να μιλάς για ό,τι νοιώθεις και να μην σε «καταδικάζουν» για τις απόψεις σου αν δεν αρέσεις!
  28. Αγαπημένο τραγούδι… / πολλά, ξεχωρίζω το The sound of silence
  29. Αγαπημένος στίχος / «Σ’ όλους τους τόπους κι αν γυρνώ μόνον ετούτον αγαπώ!»
  30. Αγαπημένος ποιητής / Ελύτης
  31. Αγαπημένο βιβλίο / Ο Γλάρος Ιωνάθαν, ο μικρός πρίγκιπας
  32. Αγαπημένος ζωγράφος / Paul Klee
  33. Αγαπημένη ταινία / Εκατοντάδες… la vita e bella!
  34. Ελληνικότητα… / παντού, αν δεν χάνει το νόημά της.
  35. Πατριωτισμός… / να σκέφτεσαι τα ιδανικά και τα σύμβολα, να σέβεσαι τον τόπο που σε θρέφει
  36. Αγαπημένη πόλη… / Κωνσταντινούπολη
  37. Αγαπημένο νησί… / η Κρήτη!
  38. Μου λείπει στην πόλη / το θέατρο, η αισθητική, οι περισσότερες επιλογές!
  39. Λιτός βίος θα πει… / Αυτό που ζούμε τα τελευταία χρόνια.
  40. Πολιτική στα χρόνια της κρίσης… / Δεν τα παρατάμε και προχωράμε!
  41. Τέχνη στα χρόνια της κρίσης… / Αυτοδημιουργία στα πάντα!
  42. Μένουμε Ελλάδα ή φεύγουμε; / Μένουμε αλλά με τα μάτια σ’ όλο τον κόσμο και στις ευκαιρίες!
  43. Θέλω μια Ευρώπη που / να μπορώ να περπατήσω ασφαλής!
  44. Αντίσταση στην κρίση… / νέες δημιουργίες, νέα πρότυπα, νέες δουλειές!
  45. Το μήνυμα στους πολιτικούς… / Κανένα… Δεν ακούν!
  46. Το μήνυμα στον κόσμο… / να μην τα παρατάει κανείς ποτέ!
  47. Η παρήγορη σκέψη; / Πως όσο έχω την ψυχή, τα χέρια, την καρδιά μου δεν φοβάμαι κανέναν!
  48. Η θετική σκέψη; / Όλα θα πάνε καλύτερα αρκεί να μην σταματάς να αγωνίζεσαι.
  49. Κάνω like / στη ζωή και στα όνειρα!
  50. Η ζωή μου με 6 λέξεις… / Αγάπη, συντροφικότητα, όνειρο, ποδήλατο, θάλασσα, παραμύθια!
Θέλω να σε πω κάτι ακόμη…Η Χρωματούσα είναι μια μάγισσα. Μια μάγισσα διαφορετική. Δεν φοράει μαύρα ρούχα, δεν έχει γαμψή μύτη, δεν μένει σε πύργο, δεν της αρέσουν τα μαγικά ξόρκια με βατραχοπόδαρα, νυχτερίδες  και αράχνες, γι΄ αυτό κι όποτε η συνταγή της έχει τέτοια υλικά δεν πετυχαίνει  ποτέ. Αγαπάει πολύ όλα τα χρώματα, ακόμα και το μαύρο ή το γκρι, που σαν τολμήσει να τα χρησιμοποιήσει το μαγικό της τσουκάλι ,παίρνει φωτιά. Μαζί με τη γάτα της την Καμέλια, τρυπώνουν μέσα στα παραμύθια και δίνουν ζωντάνια σε χρώματα και πράγματα. Μόνο που ο Μάγος Αταίριαστος έχει άλλα σχέδια  για την μικρή μάγισσα… Μια ιστορία για την κατανόηση του εαυτού μας, την φιλία, την καλοσύνη  και την αιώνια μάχη ανάμεσα στο καλό και στο κακό, την αγάπη και την  γενναιοδωρία της ψυχής. Κυκλοφόρησε μόλις πριν ένα μήνα από τις εκδόσεις Ελληνοεκδοτική. Για παιδιά από 4 ετών!

*Το blog μου:  http://zhtunteanagnostes.blogspot.gr/ 

Και η επίσημη σελίδα για «Τα Παραμύθια του Σαββάτου»: http://taparamythiatousavvatou.gr/

(Για περισσότερες πληροφορίες και επικοινωνία: elenbet@gmail.com)

Δημοσιεύτηκε στις 5 Ιανουαρίου 2016 στο thinkfree.gr Εδώ :http://www.thinkfree.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου